Blog nie dla wrażliwców, zawiera gorszące treści, rozum ich nie ogarnia, sedno się w dupie mieści.

piątek, 5 lipca 2013

Noc Kupały


W świętojańską noc Kupały,
pary w rzece się kąpały,
tańcowały przy ognisku,
i grzmociły na ściernisku.

Gdy gorzałka zaćmi głowy,
pełne lasy i stodoły,
i przydroża, i polanki,
tam traciły panny wianki.

Pośród śpiewów, dykteryjek,
błogo płyną nocne chwile,
nikt nie duma o niedoli,
tęgo pije i swawoli.

Dziś nie słyszy się przyśpiewek,
winny pewnie przyodziewek.
Na wsi, przed stu laty z haczkiem,
odziewano się ze smaczkiem.

Dość powiedzieć, zwyczaj miły,
panny majtek nie nosiły,
a chłopakom pod gaciami,
luzem latał strąk z groszkami.

Teraz jakieś nowe mody
ograbiają ze swobody.
Jaki wniosek? Choć jest postęp,
ważny jest do dupska dostęp.


6 komentarzy :

  1. Ależ Cię wzięła ta Noc Świętojańska ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nasze dzieci nie wyobrażają sobie świata bez telefonów komórkowych, a ja taki pamiętam doskonale. Dobrze jak stacjonarny był u sołtysa w chałupie. Znam czas, kiedy dzieciaki po wsi biegały boso, a buty zakładały tylko do kościoła, kobiety ze swoimi malutkimi pociechami w chustach przewieszonych przez plecy szły w pole pracować, a szczególnie starsze kobiety, pod zapaskami i długimi spódnicami nie miały nic, prócz rześkiego przepływu powietrza. A co tam ja, wystarczy lektura Witkacego.

    OdpowiedzUsuń
  3. Maszkarze, i ja pamiętam swój świat bez telefonu. Cudowny, wolny od technologii i wspaniały w swojej naturalności.
    To dobrze jeżeli coś lub ktoś cię inspiruje.
    I nie bądź taki skromny. Piszesz wspaniale.

    :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Jak zawsze słodziutka, :-))) Twoim opowiadaniom i wierszom też niczego nie brakuje. Można się przy nich rozmarzyć. Ale czy nie powinienem uważać na komplementy o wiele młodszych kobiet? Nie, żeby coś mi szwankowało, lub napawało niepokojem. ;=D Czasami tylko, czuję się jak otwarta brzytwa w morzu. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Maszkarze miły, jam grzeczna dama. I nie w głowie mi pisanie komplementów dla chwytania się tak zacnego i dojrzałego mężczyzny. Przyswój sobie przyjacielu od słowa pisanego, że te wszystkie komplementy to mój wyraz szacunku i podziw dla Twojej twórczości.

    :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mojej tFUrczości. Prawdzinwej tFUrczości przez duże FU. A FUj!

    OdpowiedzUsuń